Naujojo ketvirtosios kartos „X-Trail” premjera Europoje ženklina naują „Nissan” etapą plečiant savo elektrifikuotų produktų pasiūlą. Visame pasaulyje jau parduota beveik 7 mln. „X-Trail” modelių. Tai vienas populiariausių šeimyninių automobilių pasaulio rinkoje.
Šioje naujoje versijoje „Nissan” įkūnijo per visas tris ankstesnes „X-Trail” kartas pasiteisinusias savybes – tvirtą dizainą, lankstumą bei praktiškumą ir ištobulintas visų varomųjų ratų sistemos galimybes. Naujasis „X-Trail” bus siūlomas su penkių ir septynių sėdynių konfigūracijomis.
Dėl naujos aljanso CMF-C platformos, pristatančios pažangius inžinerijos sprendimus, inovacijas ir moderniausias technologijas, naujasis „X-Trail” dar kartą kilsteli kokybės kartelę krosoverių segmente.
Modernus ir tvirtas dizainas sukuria solidaus šiuolaikiško automobilio įvaizdį
Naujojo „X-Trail” išorė ir vidus atskleidžia tikrąjį automobilio charakterį – universalumą ir jame slypinčią nuotykių dvasią. Automobilio išorę išryškina plaukianti stogo linija, V formos grotelės ir efektingi priekiniai žibintai. Taip pat minėtinos tvirtos ratų arkos, išskiriančios „X-Trail” iš kitų automobilių, aerodinaminiai sprendimai, prie kurių priskirtini 3D ratų deflektoriai, į variklio skyrių patenkantį oro srautą reguliuojanti aktyvioji grotelių sklendė, specialios formos priekiniai statramsčiai, oro srautą po automobiliu reguliuojanti kėbulo dugno apsauga ir unikali „oro užuolaida”, tiksliai nukreipianti oro srautą nuo priekinės „X-Trail” dalies į šonus.
Naujojo „X-Trail” kėbulo spalvų paletę sudarys 10 atspalvių su 5 dvispalviais deriniais, taigi iš viso 15 pasirinktinų variantų.
„e-POWER” galios agregatas
Naujasis „X-Trail” bus antrasis modelis iš Europos rinkai skirto „Nissan” asortimento su įrengta naujoviška „Nissan e‑POWER” pavaros sistema. „e-POWER” – išskirtinė „Nissan” sistema, pristatanti unikalų požiūrį į elektrifikavimą: ji leidžia mėgautis elektromobiliui būdingais vairavimo potyriais pamirštant visus rūpesčius dėl įkrovimo.
Su naujuoju „X-Trail” komplektuojamą „e-POWER” sistemą sudaro galingas akumuliatorius ir galios agregatas, apimantis 1,5 l benzininį variklį su kintamuoju suspaudimo laipsniu, elektros generatorių, inverterį ir priekyje montuojamą 150 kW (204 AG) elektrinį variklį. Į šio unikalaus galios agregato varomo automobilio ratus galią perduoda tik elektros variklis, todėl užtikrinama žaibiška reakcija į akceleratoriaus pedalo paspaudimą ir tolygus pagreitėjimas.
„e-POWER” sistemos išskirtinumą lemia tai, kad benzininis variklis naudojamas tik elektros energijai generuoti, o elektrinis variklis tik varo ratus. Tai reiškia, kad variklis gali visuomet dirbti optimaliame sūkių diapazone, užtikrindamas išskirtinę degalų ekonomiją važinėjant mieste.
Be to, automobilis komplektuojamas su „e-Pedal Step” sistema. Atsižvelgdami į tai, kad 70 proc. laiko už vairo praleidžiama priemiesčio teritorijose, „Nissan” inžinieriai sukūrė visiškai naują valdymo vienu pedalu technologiją „e-Pedal Step”. „e-Pedal Step” sistema leidžia didinti greitį ir stabdyti naudojant tik akceleratoriaus pedalą, taip padėdama išvengti nuolatinės įtampos važiuojant miesto spūstyse, kai vairuotojui dažnai tenka perkelti koją nuo akceleratoriaus ant stabdžių pedalo ir atvirkščiai.
Lengvojo hibrido su vidaus degimo varikliu versija
„X-Trail” bus siūlomas ne tik su „e-POWER”, bet ir su tradiciniu būdu ratus varančiu 1,5 l turbininiu vidaus degimo varikliu su kintamuoju suspaudimo laipsniu. 120 kW (163 AG) galią išvystantis ir 300 Nm sukimo momentą sukuriantis variklis bus komplektuojamas tik su dviejų varomųjų ratų sistema. Galia į ratus bus perduodama per „Xtronic” bepakopę transmisiją. Ramaus važiavimo ir švelnaus pagreitėjimo sąlygomis nustatomas aukštas variklio suspaudimo laipsnis, kad būtų optimizuotos degalų sąnaudos, o dinamiškesnio vairavimo atvejais įjungiamas žemas suspaudimo laipsnis.
Galios agregatas taip pat komplektuojamas su 12 V lengvąja hibridine technologija. Sistema užtikrina didesnį sukimo momentą, ilgesnį variklio išjungimo jam veikiant tuščiąja eiga laiką, greitą variklio paleidimą ir išjungimą inercinio riedėjimo metu. Tai lemia mažesnius degalų sąnaudų ir išskiriamo CO2 rodiklius. Mažinant greitį išsiskirianti energija regeneruojama ir kaupiama ličio jonų akumuliatoriuje.
„e-4ORCE”
Su Europoje pristatomu naujuoju „X-Trail” pasirodo nauja visų varomųjų ratų sistema „e-4ORCE”, specialiai pritaikyta elektrifikuotiems „Nissan” galios agregatams. Ji užtikrina puikų sukibimą ir neprilygstamą pagreitėjimą bet kokiomis važiavimo sąlygomis.
Galingos sistemos su dviem elektriniais varikliais bendra galia siekia 157 kW (213 AG). Galinis variklis išvysto 94 kW galią. Tai užtikrina itin spartų pagreitėjimą: įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/h automobiliui pakanka 7 sekundžių. Ši sistema sukimo momentą į galinę ašį perduoda 10 000 kartų greičiau nei mechaninė visų varomųjų ratų sistema. Be to, dėl nuolatinio sukimo momento paskirstymo ir beveik idealaus svorio pasiskirstymo galima užtikrintai jaustis už vairo bet kokiomis oro sąlygomis, taip pat mėgautis komfortišku, efektingu ir sklandžiu važiavimu.
Sistema ne tik optimizuoja sukimo momento paskirstymą tarp priekinės ir galinės ašių, bet ir atskirai kontroliuoja kiekvieno rato stabdymo jėgą, kad būtų maksimaliai padidintas visų ratų sukibimas atliekant posūkį. Todėl posūkiai įveikiami tiksliai išlaikant vairuotojo numatytą trajektoriją ir minimaliai pakoreguojant vairą.
Prabangus salonas
Naujasis „X-Trail” išsiskiria komfortiškai ir kokybiškai įrengtu salonu su lengvai pasiekiamomis pažangiomis „Nissan Intelligent Mobility” technologijomis. Naujos prabangios medžiagos, išmanios funkcijos ir apgalvotos detalės sukuria itin šiuolaikišką ir praktišką aplinką.
Ypatingas dėmesys skirtas pavarų perjungiklio ir mygtukų ergonomikai bei sensorinei kokybei, kad jie suteiktų dar malonesnių vairavimo potyrių.
Plaukiančios ore centrinės konsolės viršuje įrengtas elektroninis pavarų perjungiklis („e-shifter”), važiavimo režimo pasirinkimo jungiklis, du puodelių laikikliai ir 15 W belaidis išmaniųjų telefonų įkroviklis. Po bendru porankiu tarp priekinių sėdynių taip pat įrengta didelė dėtuvė. Be to, priekyje ir gale sėdintys keleiviai gali naudotis ir kitais skyreliais daiktams laikyti – tai klientai visuomet vertina.
Praktiška ir lanksčiai pritaikoma vidaus erdvė
Dėl beveik 90 laipsnių atsidarančių galinių durelių ir patogesnės prieigos prie antrosios eilės sėdynių galima lengviau sukrauti daiktus, pritvirtinti vaikišką saugos kėdutę ar tiesiog patekti į automobilį.
Antrosios eilės sėdynės dalijamos 60:40 santykiu. Dėl jose įrengto centrinio liuko galima lengvai transportuoti ilgus daiktus, pavyzdžiui, slides. Norint maksimaliai padidinti krovinių skyriaus erdvę arba lengviau patekti į trečiąją eilę septynviečiame modelyje, antrosios eilės sėdynes taip pat galima paslinkti į priekį.
Antrosios eilės keleiviai gali naudotis šildymo / oro kondicionavimo sistemos valdikliais, A ir C tipo USB įkrovimo prievadais bei integruotomis užluolaidėlėmis nuo saulės.
Naujasis „X-Trial” gali būti komplektuojamas su trečiąja sėdynių eile krovinių skyriuje. Šios atskiros sėdynės, kurios lengvai nulenkiamos ir sulyginamos su grindimis, skirtos iki 160 cm ūgio keleiviams.
Kai nenaudojamos dvi galinės sėdynės, „X-Trail” krovinių skyriaus talpa yra viena didžiausių šioje klasėje – iš viso ji siekia 585 l, t. y. 20 l yra didesnė nei ankstesnio modelio. Be to, bagažinės durelės atidaromos bekontakčiu būdu.
CMF-C platforma
Kaip ir naujasis „Nissan Qashqai”, naujasis „X-Trail” sukonstruotas ant aljanso CMF-C platformos, kuri yra moderniausia automobilių konstrukcijos ir technologijų architektūra. Konstruojant kėbulą, buvo naudojamos lengvos medžiagos ir taikomos pažangios štampavimo bei suvirinimo technologijos tvirtumui užtikrinti ir svoriui sumažinti. Pirmą kartą bagažinės durelės pagamintos iš kompozicinės medžiagos. Priekinės ir galinės durelės, priekiniai sparnai bei variklio dangtis dabar pagaminti iš aliuminio. Tai padeda užtikrinti aukštesnės klasės automobiliams prilygstančias rafinuoto, komfortiško ir dinamiško važiavimo charakteristikas, taip pat patikimą apsaugą įvykus avarijai.
Naujojo „X-Trail” priekyje montuojamas atnaujintas „Macpherson” tipo statramstis. Gale įrengta pažangi daugiasvirtės pakabos sistema. Patobulinti vairo stiprintuvo nustatymai užtikrina greitesnę reakciją.
35 colių informacinė ir pramoginė sistema
Naujajame „X-Trail” komplektuojama pažangi informacinė ir pramoginė sistema, su kuria vairuoti yra dar patogiau ir smagiau. Ji siūlo platų spektrą prijungtų paslaugų, įskaitant lengvą išmaniųjų telefonų integravimą, vidinį „WiFi” ryšį, leidžiantį prijungti iki 7 įrenginių, ir „NissanConnect Services” specialią programėlę, per kurią galima palaikyti ryšį su automobiliu ir jį stebėti.
Platesnis didesnės raiškos 12,3 colio „NissanConnect” ekranas atveria duris į skaitmeninį pasaulį: jis suteikia prieigą prie navigacijos, pramogų ir automobilio nustatymų. Jis suderinamas su „Android Auto®” ir „Apple CarPlay®”, taip pat su belaidės „Apple CarPlay®” funkcijomis.
Naujoviškas 10,8 colio projekcinis ekranas (HUD) ant priekinio stiklo tiesiai priešais vairuotojo akis projektuoja pagrindinę navigacijos, vairuotojo pagalbinę ir su važiavimu susijusią informaciją.
„Home-to-Car” funkcijos suderinamos su „Google Assistant” ir „Amazon Alexa” įrenginiais. Išmaniesiems telefonams skirta programėlė „NissanConnect Services” leidžia nuotoliniu būdu naudotis tam tikromis automobilio valdymo funkcijomis, pavyzdžiui, įjungti garso signalą ir šviesas, atrakinti / užrakinti dureles ir pan.. Taip pat galima nustatyti išmaniuosius įspėjimus (įskaitant įspėjimus apie greitį, laiką ir zoną), kad programėlė siųstų pranešimus automobiliui viršijus nustatytus parametrus. Vairuotojas gali įjungti valdymo balsu funkciją ir balso komandomis neatitraukdamas akių nuo kelio lengvai valdyti įvairias automobilio funkcijas bei įrangą.
Taip pat galima naudotis 3D žemėlapiais ir eismo pranešimais realiuoju laiku, apimančiais pažangias navigacijos funkcijas, tokias kaip žemėlapių atnaujinimas belaidžiu ryšiu, informacija apie eismo sąlygas realiuoju laiku, „Google Street View” ir degalų kainos. Naujojo „X-Trail” priekyje ir gale įrengtos USB įkrovimo jungtys su A ir C tipo USB prievadais.
Patobulintos „ProPILOT” vairuotojo pagalbinės ir saugos funkcijos
Naujasis „X-Trail” komplektuojamas su naujos kartos pagalbine vairuotojo sistema „ProPILOT”, kurios veikimas dabar apima daugiau situacijų. Itin lengvai valdoma sistema mažina nuovargį ir įtampą vairuojant.
Važiuojant viena greitkelio eismo juosta, „ProPILOT” su „Navi-Link” gali padidinti automobilio greitį ir jį sustabdyti. Sistema gali padidinti automobilio greitį iki nustatytos reikšmės ir visiškai jį sustabdyti intensyviomis eismo sąlygomis. Jei automobilis stovi trumpiau ne tris sekundes, pajudėjus eismui, jis vėl gali pradėti automatiškai važiuoti.
Atnaujinta sistema gali nuskaityti kelio ženklus ir, remdamasi navigacijos sistemos greičio ribojimo duomenimis, iki atitinkamos ribos sumažinti „X-Trail” greitį. Ji taip pat gali naudotis navigacijos sistemos duomenimis, kad pakoreguotų automobilio greitį artėjant prie siaurų greitkelio posūkių. Be to, ji naudojasi aklosios zonos stebėjimo sistemos radarų siunčiama informacija ir neleidžia persirikiuoti į kitą eismo juostą, jei aklojoje zonoje užfiksuojama transporto priemonė.
Saugumo jausmą kelyje sustiprina „Nissan” išmanioji priekinė avarinio stabdymo sistema. Dėl įdiegtos pažangios radarų technologijos jutikliai gali fiksuoti eismo situaciją priešais automobilį ir aptikti staigų transporto priemonės stabdymą. Tokiu atveju sistema įjungia stabdžius, kad būtų sumažinta susidūrimo rizika.
Saugumą važiuojant tamsiu paros metu padidina automobilyje įdiegta pažangi priekinių žibintų technologija. Šviesos spindulio krypčiai valdyti naudojami matricos formos LED blokai. Kai aptinkama priešais atvažiuojanti transporto priemonė, atskiri LED blokai išjungiami, užtikrinant optimalų kelio matomumą, tačiau apsaugant iš priekio artėjančių transporto priemonių vairuotojus nuo akinimo.
Naujajame „X-Trail” montuojama nauja centrinė oro saugos pagalvė, kuri šoninio susidūrimo metu išsiskleidžia tarp priekinių sėdynių, kad priekyje sėdintys asmenys neatsitrenktų vienas į kitą. Centrinė oro saugos pagalvė papildo vairuotojo ir keleivio oro saugos pagalves, taip pat šonines ir užuolaidines oro saugos pagalves, įtrauktas į standartinę naujojo „X-Trail” komplektaciją.
„e-POWER“ |
1,5 l VCR vidaus degimo variklis su turbokompresoriumi |
||||
Vietų skaičius |
5 |
7 |
5 |
7 |
|
Varomųjų ratų sistema |
2WD |
e-4ORCE 4WD |
2WD |
||
Maksimali galia (kW/AG) |
150/204 |
157/213 |
157/213 |
120/163 |
|
Maksimalus sukimo momentas (Nm) |
330 |
330 priekyje + 195 gale |
330 priekyje + 195 gale |
300 |
|
Bendras CO2 kiekis pagal WLTP (g/km) |
131–134 |
143–145 |
146–148 |
161–164 |
164–166 |
Bendros degalų sąnaudos pagal WLTP (l/100 km) |
5,8–5,9 |
6,3–6,4 |
6,4–6,5 |
7,1–7,2 |
7,2–7,4 |
Maksimalus greitis (km/h) |
170 |
180 |
180 |
200 |
|
Pagreitėjimas nuo 0 iki 100 km/h (s) |
8,0 |
7,0 |
7,2 |
9,6 |