„Kuro“ japoniškai reiškia – „juoda“. „IMx“, pirmą kartą pristatytas Tokijo automobilių parodoje 2017 spalį, tačiau Europoje jis debiutuoja su nauja juoda apdaila ir ratlankiais, atnaujintomis grotelėmis ir nauja tamsiai pilka kėbulo spalva.
Nissan IMx KURO atspindi „Nissan“ pažangiojo mobilumo viziją – „Nissan“ siekio pakeisti visuomenės požiūrį į tai kaip ateityje bus automobiliai varomi, valdomi ir integruojami į visuomenę. Šis automobilis sukurtas siekiant iliustruoti automobilio ir vairuotojo ryšį, kur automobilis tampa patikimu partneriu, su kuriuo galima keliauti saugiau, patogiau ir maloniau.
„Nissan IMx KURO“ pasižymi „Nissan“ novatoriška „Brain-to-Vehicle“ (B2V) technologija. B2V interpretuoja vairuotojo smegenų signalus ir padeda vairuoti, o tuo pačiu metu automobilio autonominės ir mechaninės sistemos mokosi iš vairuotojo.
„Visiškai elektrinė ir autonominė „IMX“ koncepcija atspindi „Nissan“ pažangiojo mobilumo strategiją“, – teigia Jose Munoz, „Nissan“ atstovas. – Įgyvendindama „Nissan“ pažangiojo mobilumo strategiją, „Nissan“ įsipareigoja pakeisti būdą, kaip netolimoje ateityje žmonės bendraus su automobiliais ir kaip automobiliai bus integruojami į visuomenę.“
Malonesnė kelionė: „Nissan“ išmanus vairavimas
Pagrindinė „IMx“ KURO technologijos ypatybė yra naujesnė „ProPILOT“ sistemos versija, kuri apima autonominę automobilio kontrolę. Įjungus „ProPILOT“ vairavimo režimą sistema vairą įtraukia į prietaisų skydelį ir nulenkia visas sėdynes, kad vairuotojui būtų daugiau vietos, o keleiviai galėtų atsipalaiduoti ir mėgautis kelione. Įjungus rankinį vairavimo režimą, sistema vairą ir sėdynes grąžina į pradinę padėtį, o automobilio valdymas iškart perduodamas vairuotojui.
„Nissan IMx KURO“ naudojama B2V technologija žada paspartinti vairuotojo reakciją ir padės sukurti nuolat prisitaikančius automobilius malonesniam vairavimui. Šis „Nissan“ laimėjimas pasiektas tiriant smegenų iškodavimo technologiją vairuotojo veiksmams nuspėti ir diskomfortui aptikti:
Nuspėjimas: pagalbinės vairuotojo technologijos pastebėjusios, kad vairuotojas ketina atlikti judesį, pvz., vairo pasukimą arba akceleratoriaus paspaudimą, gali greičiau pradėti veiksmą. Tai gali pagreitinti reakciją ir pagerinti rankinį valdymą.
Aptikimas: aptikdamas ir vertindamas vairuotojo diskomfortą, dirbtinis intelektas autonominiame režime gali pakeisti vairavimo konfigūraciją arba vairavimo stilių.
„Nissan“ B2V technologija yra pirmoji tokia sistema pasaulyje. Vairuotojas dėvi įrenginį, matuojantį smegenų bangų aktyvumą, kurį analizuoja autonominės sistemos. Numatydamos vairuotojo reakciją, sistemos gali imtis veiksmų, pvz., pasukti vairą arba sulėtinti automobilį nuo 0,2 iki 0,5 sekundės greičiau, nei vairuotojas, ir padaryti tai beveik nepastebimai.
Patogesnis ir malonesnis elektrinio automobilio vairavimas: „Nissan“ išmani galia
„Nissan IMx“ KURO elektrinis koncepcinis automobilis yra sukurtas ant naujosios „Nissan“ EV platformos, kuri skirta maksimaliam efektyvumui. Automobilio grindys yra visiškai plokščios, todėl salonas erdvus ir užtikrinamas didesnis vairavimo malonumas. Žemas svorio centras suteikia geresnį stabilumą, todėl tai įneš naujovių į miesto visureigių segmentą.
Galingesnė, tačiau tyliai veikianti elektrinė pavara suteikia daugiau jaudulio. „IMx“ KURO yra varomas dviem galingais automobilio priekyje ir gale esančiais elektriniais varikliais, taig, tai yra visais keturiais ratais varomas automobilis. Kartu varikliai sukuria 320 kW galią ir pribloškiantį 700 Nm sukimo momentą, energijos suteikia didelės talpos akumuliatorius, kuris buvo sukurtas padidinant energijos tankį. Šis naujas akumuliatorius suteikia energijos, kurios vienu įkrovimu pakanka nuvažiuoti 600 kilometrų, todėl keleiviai gali mėgautis ilgesne kelione nesirūpindami dėl akumuliatoriaus įkrovimo.
Automobilis visuomenės dalis: „Nissan“ išmanusis integravimas
„Nissan IMx“ KURO skirtingai nei kiti automobiliai, gali prisidėti ir prie socialinės infrastruktūros. Pavyzdžiui, automobilio savininkui nukeliavus iki oro uosto, „IMx“ KURO gali pats parkuotis, prisijungti prie vietos elektros tinklo ir veikti kaip „virtualus“ energijos šaltinis, kuris grąžina elektros energiją tinklui, tokiu būdu automobiliui atliekant ne tik transporto priemonės funkciją. Automobilio savininkui grįžus, „IMx“ KURO gali jį paimti prie terminalo ir parvežti į namus. Dėl didesnės akumuliatoriaus talpos ir susieto automobilio technologijų, įskaitant sklandų autonominį mobilumą, visas procesas vyksta efektyviai.
Nauji elektromobilių dizaino principai autonominių automobilių erai
Iki šiol automobiliai buvo kuriami aiškiu principu, kad jų vidus ir išorė turi skirtis. Išorinis dizainas užtikrina saugumą iš išorės, o vidinis dizainas sukuria vairuoti tinkamą aplinką.
Šis principas pasikeis pristačius visiškai autonominius automobilius. „Nissan“ dizaineriai siekė pakeisti „IMx“ vidų sukurdami atviros erdvės pojūtį ir tuo pačiu metu išsaugodami privatumą. Norėdami tai pasiekti, jie stengėsi sukurti automobilio vidų ir išorę siejančią erdvę.
Jie taip pat norėjo perteikti pagrindines elektrinių automobilių savybes – tylų ir tolygų važiavimą su ir lengvumo, ir su galios bei dinamiškumo pojūčiu. Jie sėmėsi įkvėpimo iš japoniškų koncepcijų: ma – erdvės ir laiko pojūčio, ir wa (harmonijos), kuri išreiškia dviejų skirtingų koncepcijų – „ramybės“ ir „judėjimo“ – darnos egzistavimą.
Išorinis dizainas: unikalių elektrinių automobilių savybių atspindys
Po „IMx“ debiuto Tokijo transporto priemonių parodoje, pasaulinio dizaino vyresniojo viceprezidento Alfonso Albaisa vadovaujama „Nissan“ dizaino komanda nedaug, tačiau reikšmingai, pakeitė automobilį, todėl dabar jis vadinamas „KURO“.
Supaprastintas priekinių grotelių dizainas atrodo ryžtingiau ir tvirčiau, o spalva pakeista iš perlamutrinės baltos į tamsią pilką, kuri puikiai dera su juodais ratlankiais ir apdaila. Naujoji spalva transformavo „IMx“ ir suteikė tvirtumo bei svarbos įspūdį.
Dizaino pokyčiais siekiama patikrinti, ar „IMx“ dera kitoks, tvirtesnis charakteris.
Didelį įspūdį Tokijuje padarę pagrindiniai dizaino bruožai išliko nepakitę. Platūs išskirtinės formos priekiniai sparnai ir jų linijos prasideda nuo grotelių ir nepastebimai tęsiasi kėbulo šonais iki automobilio galo.
„Po Tokijo transporto priemonių parodos mes su komanda toliau dirbome, svarstydami „IMx“ potencialą“, – pasakojo Albaisa. „Susimąstėme, ar pagrindinė „IMx“ koncepcija galėtų pasisemti įkvėpimo iš SUV, gana paprastai pakeičiant detales, akcentus ir spalvą.“
„Sujungti į visumą šie santykinai maži pakeitimai suteikė „IMx KURO“ visiškai kitokį charakterį, kurį ir atspindi pavadinimas „KURO“. Jis atrodo ryžtingas ir nesunaikinamas – manome, kad tai įdomi šios koncepcijos ir automobilio demonstruojamų technologijų taikymo pozicija.“
Vidinis dizainas: erdvus ir atpalaiduojantis, tačiau paprastas
„IMx“ KURO koncepcijos automobilio vidus, kuris pagrįstas erdvės koncepcija, gali būti siejamas su japoniškais namais, kuriuose vyrauja atviros erdvės pojūtis.
Panoraminio automobilio OLED prietaisų skydelio fonas atspindi išorinę aplinką. Atskiro po prietaisų skydeliu esančio ekrano apdaila, kuri susieta su vidaus durelių apdaila, keleiviams suteikia subtilų išorės, panašios į tradicinę popierinę japonų širmą shoji, pojūtį.
Katanagare įstrižinė sėdynių tekstūra subtiliai išraižyta lazeriu. Kumiki – japoniškos medinės dėlionės – tekstūros galvos atlošas sudarytas iš silikoninės pagalvėlės ir 3D spausdintuvu atspausdinto apvado.
Dirbtinis intelektas suteikia galimybę vairuotojui prietaisų skydelį valdyti akių judesiais ir rankų mostais. Dėl šios intuityvios sąsajos yra mažiau fizinių valdiklių ir mygtukų, todėl „IMx“ salonas paprastas, bet labai ergonomiškas ir itin patogus.