DIZAINAS
Naujojo „X-Trail” dizainas, sujungiantis modernaus crossover modelio aptakias ir stilingas linijas bei tvirtą standartinio visureigio stotą, diktuoja naujas taisykles SUV klasės automobilių sektoriuje. Ženkliai nutolęs nuo savo kvadratinių formų pirmtako, naujasis „X-Trail” pristato naujos kartos visureigio dizainą, kuriam būdingos aptakesnės ir grakštesnės linijos. Dėl pasikeitusio dizaino automobilio pravažumas bekele nė kiek nenukenčia.
Pritaikiusi naują modernią platformą, „Nissan” dizainerių komanda galėjo maksimaliai panaudoti ilgesnės važiuoklės bazės ir platesnės tarpvėžės privalumus. „Nissan” crossover dizaino koncepciją įkūnijančio naujojo „X-Trail” traukos centras – ratai su „Nissan” būdingomis plačiomis arkomis. Tai pagrindiniai dizaino elementai. Žemėjančia stogo linija, išdailintais sparnais ir kylančia lango linija išsiskiriantis naujasis „X-Trail” perėmė visą „Nissan” crossover dizaino genų kombinaciją. Taip gimė stilingos ir modernios išvaizdos automobilis.
Lyginant su ankstesnės kartos „X-Trail” visureigiu, dabartinis modelis yra 17 mm ilgesnis (4643 mm) ir turi 76 mm ilgesnę važiuoklės bazę, kuri leido padidinti salono erdvę. Be to, naujasis modelis yra 30 mm platesnis ir 5 mm žemesnis už savo pirmtaką. Prošvaisa liko nepakitusi – 210 mm.
Naujasis „X-Trail” taip pat yra 90 kg lengvesnis už ankstesnįjį modelį. Itin tvirtas plienas dabar sudaro 49 proc. „X-Trail” kėbulo konstrukcijos, todėl visas karkasas yra lengvesnis ir tvirtesnis nei anksčiau.
Moderniais būdais pritaikyti specialūs mišiniai padėjo sumažinti parengto „X-Trail” automobilio svorį. Pavyzdžiui, bagažinė pagaminta ne iš plieno, bet iš plastiko, o priekinis ir galinis bamperiai optimaliai pritaikyti atsižvelgiant į medžiagos storį. Toks išskirtinis dėmesys detalėms reiškia, jog naujasis „X-Trail” yra maksimaliai tvirtas ir lengvas.
Kaip ir buvo galima tikėtis iš „Nissan”, naujajam „X-Trail” būdinga visa serija pažangių ir funkcionalių dizaino detalių.
Štai, pavyzdžiui, į priekinės dalies galą sutelktas formų kompleksas ir aiškios linijos bei sumaniai išgautas šviesos bei formos žaismas. Į bamperius įkomponuoti visiškai nauji LED priekiniai žibintai sumaniai susieja viršutinę ir apatinę kėbulo dalis. Iki smulkmenų ištobulinti žibintų blokai su įspūdingu naujo dizaino apšvietimu išskiria naująjį „X-Trail” prietemoje.
Galinę „X-Trail” dalį puošia naujos ryškios detalės ir jau žinomi „Nissan” dizaino elementai. Galiniams žibintams būdinga pažįstama bumerango forma, o charakteringas D statramstis yra akivaizdi sąsaja su „Juke” ir „Qashqai” modeliais.
Reikšmingai pasikeitė ne tik „X-Trail” išorė, bet ir jo vidus. Minėtina didesnė erdvė, patobulintos ergonominės savybės ir naujos kokybiškos įrangos gausa. Taigi naujasis „X-Trail” brėžia naujas komforto ir įrangos gaires C-SUV sektoriuje.
Pagrindiniame prietaisų skydelio plote logiškai išdėstytos pažangios technologijos, kad vairuotojas nesiblaškytų ir galėtų susikoncentruoti į kelią. Prietaisų skydelis padalytas į kelis lygius, kad būtų aiškiau ir lengviau orientuotis. Šiek tiek pakeltoje centrinėje konsolėje įrengta informacinė sistema ir ventiliacinės sistemos valdikliai.
Naujos konstrukcijos skydelyje tarp dviejų pagrindinių skalių įrengtas platus penkių colių spalvotas ekranas (Advanced Drive-Assist Display). Šiame didelės raiškos ekrane pateikiama įvairių sistemų (tarp jų ir „X-Trail” saugos įrangos) informacija. Jis sukonstruotas taip, kad įspėjamieji pranešimai vairuotoją pasiektų jam neatitraukiant akių nuo kelio.
Centrinėje konsolėje įrengta naujausia „NissanConnect” sistema su septynių colių didelės raiškos ekranu ir įvairiomis išmaniojo telefono funkcijomis.
Kokybė ir dėmesys detalėms yra „Nissan” crossover dizaino koncepcijos esmė. Ne išimtis ir naujasis „X-Trail”. Salone gausu aukštos kokybės medžiagų, įskaitant chromuotą, fortepijono juodumo ir odinę apdailą su kontrastingomis siūlėmis. Siekdami užtikrinti dar didesnį komfortą, „Nissan” dizaineriai ištyrė kiekvieną automobilio paviršių, prie kurio liečiasi vairuotojas ir keleiviai. Todėl durų porankio ir centrinės konsolės tarpikliai yra aštuonis kartus storesni, palyginti su kitais šio sektoriaus atstovais. Dar viena pastebima vidaus dizaino detalė – plati dėtuvė tarp sėdynių, kurioje galima laikyti „iPad” arba 10 colių planšetę.
Ne mažiau įspūdingas ir elektra valdomas platus stiklinis stogas, kuris yra didžiausias visoje klasėje. Pro jį į naujojo „X-Trail” saloną patenka daugiau natūralios šviesos. Be to, priekinę stogo dalį galima atidaryti ir važiuojant mėgautis gaiviu oru.
Išskirtinis praktiškumas
Praktiškumas – dar viena sritis, kur naujasis „X-Trail” neturi sau lygių. „X-Trail” salonas sukurtas paliekant vietos papildomai trečiajai sėdynių eilei. Erdvų vidų pavyko išgauti dėl pritaikytos naujos platformos ilgesnės važiuoklės bazės,todėl naujasis visureigis keleiviams suteikia daugiausiai erdvės klasėje. „Nissan” puikiai žino, kad šalia kokybės yra labai svarbus ir praktiškumas,todėl kiekviena „X-Trail” sėdynė buvo kruopščiai nugludinta, kad būtų ir patogi, ir praktiška. Visos trys sėdynių eilės išdėstytos kaip teatre: antroji ir trečioji eilės tvirtinamos aukščiau už priekines sėdynes.
Kai kurie gamintojai antrojoje eilėje naudoja paprastas, fiksuotas, suoliuko tipo sėdynes, o naujasis „X-Trail” siūlo slankiojimo ir atlošimo funkciją, kuri leidžia pritaikyti krovinių erdvę pagal savo poreikius. Papildoma trečioji sėdynių eilė turi dvigubo nulenkimo funkciją: sėdynes galima nulenkti suformuojant lygų pagrindą. Pakankamai vietos lieka ir virš galvos bei apatinėje dalyje.
Antrojoje eilėje sėdintys keleiviai gali mėgautis didžiausia sektoriuje erdve kojoms. Šį privalumą lemia pailginta važiuoklės bazė ir naujo dizaino priekinės sėdynės, išsiskiriančios įgilintais atlošais.
Priekinės naujos vairuotojo ir keleivio sėdynės užtikrina maksimalų komfortą. Šalia standartinių sėdynių, „Nissan” taip pat siūlo naujas komfortiškas sėdynes, kurios užtikrina geresnę nugaros atramą, optimizuodamos kraujotakos funkciją ir taip sumažindamos nuovargį ilgose kelionėse.
Naujoviškos dėtuvės
Naujasis „X-Trail” toliau plėtoja ankstesnio modelio pradėtą universalumo temą gerokai pasistūmėdamas į priekį. Šiame modelyje montuojamos pažangios konstrukcijos, naujoviškos, dviejų lygių grindys, kurios atveria daug įvairių daiktų gabenimo galimybių (galimos devynios konfigūracijos). Vienu lengvu judesiu krovinių skyrių galima padalinti į viršutinę ir apatinę zonas. Pačioje aukščiausioje padėtyje galima laikyti iki 10 kg sveriantį bagažą, o vidurinėje padėtyje – 75 kg svorio krovinius. Toks krovinių atskyrimo sprendimas leidžia padėti vežimėlį arba kitus didesnius daiktus apačioje, sukuriant tinkamą pagrindą viršuje mažesniems ir lengvesniems daiktams laikyti.
Nuotoliniu būdu elektra valdomos bagažinės durys leidžia lengvai patekti į bagažo skyrių.
TECHNOLOGIJOS
Naujasis „X-Trail” yra vienas pažangiausių automobilių savo klasėje. Naujosios kartos „X-Trail” modelyje komplektuojama naujausia navigacijos, informacinė ir pramoginė sistema „NissanConnect”. Vairuotojo patogumui taip pat siūloma daug įvairių pagalbinių įrenginių, kuriuos jungia nauja „X-Trail” montuojama „Nissan Safety Shield” sistema.
Kaip ir galima tikėti iš „Nissan”, visos sistemos yra praktiškos ir skirtos palengvinti vairuotojo bei keleivių gyvenimą.
Naujoji „NissanConnect” sistema yra vienas ryškiausių „Nissan” taikomų inžinerinių naujovių pavyzdžių. Naujausia „NissanConnect” versija turi išmaniojo telefono jungtį, kad vairuotojas galėtų palaikyti ryšį su išoriniu pasauliu, kad ir kur važiuotų. Ši sistema siūlo įvairias programas: galima klausytis muzikos, prisijungti prie socialinių tinklų, mėgautis pramogomis naudojantis dideliu 7 colių spalvotu liečiamuoju ekranu. Taigi, naujoji „NissanConnect” sistema tobulai tinka naujosios kartos „X-Trail” modeliui.
Naujoje palydovinėje navigacijos sistemoje integruotos „Google®” funkcijos, kurios leidžia sužinoti daug naudingos informacijos, pradedant nuo oro prognozių ir baigiant degalinių, viešbučių, kavinių ir daugelio kitų lankytinų vietų paieška. Naudodamasis populiaria „Send-to-Car” funkcija, vairuotojas gali suplanuoti kelionę sėdėdamas namuose ir mygtuko spustelėjimu persiųsti instrukcijas į savo automobilio „NissanConnect” sistemą. Ši sistema taip pat turi „Bluetooth” sąsają, kuri leidžia naudotis srautinės garso transliacijos funkcija ir prijungti mobilųjį telefoną, taip pat „Aux-in” ir USB jungtis.
Vairuotojui siūlomas vienas moderniausių ekranų. Penkių colių TFT spalvotame ekrane rotacine tvarka pasirodo 12 atskirų grafinių langų. Juose pateikiamos įvairios rekomendacijos ir įspėjimai: vidutinis ir faktinis greitis, navigacijos nurodymai, klausomos muzikos informacija, atpažinti eismo ženklai, patarimai dėl ekonomiško važiavimo ir sukimo momento paskirstymo nustatymai (važiuojant „4WD” režimu) bei daug kitų duomenų.
Aplinkinio vaizdo ir pažangi automobilio statymo sistemos
Pripažinimo susilaukusi „Nissan” aplinkinio vaizdo sistema padeda išvengti streso ieškant tinkamos stovėjimo vietos ir statant automobilį lygiagrečiai ar ribotoje erdvėje. Su šios sistemos pagalba lengvai atliekami net sudėtingiausi manevrai.
Statant automobilį lygiagrečiai, pažangi „Nissan” automobilio statymo sistema automatiškai išmatuoja laisvą erdvę ir aktyviai kontroliuoja automobilį. Vairuotojui tereikia perjungti pavaras judant į priekį ar atgal. Sistema padeda pastatyti automobilį ir į ribotos erdvės stovėjimo vietą: viso statymo proceso metu vairuotojas gali matyti aplinkinio vaizdo sistemos fiksuojamą panoraminį vaizdą.
LED priekiniai žibintai
Atnaujintame „X-Trail” modelyje montuojami LED dieniniai žibintai. Aukštesnio lygio modeliuose jie įeina į standartinės įrangos paketą kartu su LED priekiniais žibintais. Ir tolimųjų, ir artimųjų naujojo „X-Trail” šviesų LED lempos sukuria baltesnį ir ryškesnį šviesos srautą nei ksenoninės lemputės. Be to, jos suvartoja 50 proc. mažiau energijos.
„Nissan Safety Shield”
„Nissan Safety Shield” – tai keleivių saugumui užtikrinti sukurtų sistemų visuma. Šios technologijos yra „Nissan” numatyto eismo be avarijų plano dalis. Jos kartu atspindi bendrovės siekį iki 2020 m. sukurti komerciniu požiūriu perspektyvius autonominius automobilius.
„X-Trail” montuojamų „Safety Shield” sistemų paketas yra vienas pažangiausių ir plačiausių visame sektoriuje. Jis apima seriją visiškai automatinių sistemų, užtikrinančių patikimą apsaugą.
Toliau nurodytos naujajame „X-Trail” įdiegtos technologijos.
Išankstinio avarinio stabdymo sistema
Visiškai integruota radiolokacinė sistema skenuoja vaizdą automobilio priekyje. Priklausomai nuo situacijos, „X-Trail” vairuotojui suteikiama trijų lygių pagalba. Jei pernelyg priartėjama prie priešais važiuojančio automobilio, iš pradžių vairuotojas įspėjamas garso signalu. Vairuotojui nesureagavus į įspėjamąjį garso signalą, automobilis automatiškai šiek tiek pristabdomas. Galiausiai, jei atstumas iki kito automobilio išlieka nesaugus, esant būtinybei, automobilis dar labiau pristabdomas.
Vairuotojo dėmesio išlaikymo sistema
Viena iš penkių kelyje nutinkančių avarijų priežastis – vairuotojo nuovargis. Naujajame „X-Trail” įdiegta technologija vairuotojo budrumui palaikyti. Tai dar viena nauja svarbi saugos sistema. Išanalizavusi vairavimo būdą, sistema nuolat stebi vairuotojo atliekamus veiksmus. Jei automobilio valdymas tampa chaotiškas, prietaisų skydelio centre pasirodo įspėjimas, kuris reiškia, kad vairuotojui laikas sustoti ir pailsėti.
Kelio ženklų atpažinimo sistema
Ši sumani sistema atstoja dvi papildomas akis. Ji fiksuoja greitį ribojančius kelio ženklus ir pateikia juose nurodytą informaciją vairuotojui. Greitį ribojančius ženklus automatiškai nuskaito priekinio vaizdo kamera, kuri veikia visoje Europoje, nepriklausomai nuo vietinių ženklų tipografijos. Ši sistema netgi atpažįsta kai kuriose šalyse taikomus greitį ribojančius ženklus lyjant lietui. Taigi vairuotojui pranešama apie greičio apribojimus važiuojant sausa ir šlapia kelio danga.
Nukrypimo nuo važiuojamosios juostos įspėjimo sistema
Naujajame „X-Trail” montuojama nukrypimo nuo važiuojamosios juostos įspėjimo sistema. Pažangus sistemos kompiuteris fiksuoja kelio ženklinimą,todėl sistema gali nustatyti, ar visureigis pradeda keisti judėjimo trajektoriją važiuojamojoje juostoje. Jei automobilis pradeda krypti iš važiuojamosios juostos vairuotojui neįjungus posūkio signalo, sistema siunčia įspėjimą.
Aklosios zonos stebėjimo sistema
Naujajame „X-Trail” visureigyje įrengta aklosios zonos stebėjimo sistema, naudojanti aplinkinio vaizdo sistemą, kuri fiksuoja automobilius, nepatenkančius į vairuotojo regėjimo lauką. Sistemai aptikus transporto priemonę aklojoje zonoje, durų veidrodėlyje įsižiebia dėmesio neblaškanti įspėjamoji lemputė. Kai sistema užfiksuoja automobilį pavojingoje zonoje vairuotojui rengiantis persirikiuoti į kitą eismo juostą, lemputė ima mirksėti ir pasigirsta įspėjamasis garso signalas.