Naujas „Nissan” požiūris į kompaktišką hečbeką: Radikalus „Sway” dizainas

Naujoviškas
dizainas ir produktų asortimento planavimas davė pradžią atsirasti
„Qashqai” ir „Juke” automobiliams. Tai dvi didžiausios sėkmės per
paskutiniuosius metus automobilių pramonėje susilaukusios istorijos.

 Dabar tą patį radikalų požiūrį bendrovė pritaikė kompaktiškų hečbekų segmentui, kuris yra vienas svarbiausių rinkoje.

 Ženevos
automobilių parodoje pristatytas „SWAY” modelis – trumpa užuomina, kaip
ateityje gali atrodyti kompaktiški „Nissan” modeliai, pritaikius naujo
išraiškingo „Nissan” dizaino koncepciją europietiškam hečbekui. Šis
koncepcinis modelis specialiai pritaikytas europiečių skoniui. Tai
įdomus, emocijas žadinantis ir provokuojantis automobilis. „Sway”
koncepcija sukurta siekiant atnaujinti kompaktiškų hečbekų segmentą,
kuris pagal susiklosčiusią tradiciją yra konservatyvus rinkos sektorius.
Tai drąsaus ir įkvepiančio dizaino koncepcija, išsiskirianti staigiai
žemyn krintančiomis linijomis, įspūdinga priekine dalimi, paprasta
elegancija dvelkiančiu interjeru ir išraiškingu rafinuotų spalvų
deriniu.

 „Sway”
modelio sudaromas bendras įspūdis – stiliaus vienovė ir harmonija,
tačiau pagardinta pikantiškais prieskoniais, kurie šiam rinkos segmentui
yra nebūdingi. Pavyzdžiui, viduje pritaikyti dažniau pramonės
architektūroje sutinkami techniniai sprendimai, tokie kaip aliuminio
profilių elementai, kurie yra paprasti ir kartu labai tvirti. Tačiau
esama ir prabangiems produktams būdingų požymių. Apie tai byloja dėmesys
detalėms ir skrupulingai priderintos spalvos bei medžiagos. Automobilio
išorę išryškina keturi charakteringi elementai – V formos radiatoriaus
grotelės, „plūduriuojantis” stogas, bumerango formos žibintai ir
išlenktas C statramstis. Ši naujo dizaino formulė jau buvo pritaikyta
„Nissan” koncepciniame modelyje „Lannia”, pristatytame 2014 m. Kinijos
automobilių parodoje Pekine, taip pat naujajame „Murano”, kuris neseniai
pasirodė JAV rinkoje. Pirmąkart ši nauja dizaino koncepcija įkūnyta
kompaktiškame hečbeke. „Sway” nubrėžta dizaino kryptimi ateityje seks
kiti „Nissan” modeliai skirtinguose visų regionų rinkos segmentuose. „Sway”
unikalumą lemiančios linijos prasideda nuo „V” formos grotelių, įrengtų
priekinės dalies apačioje tarp dviejų „V” pavidalo bamperio ketvirčių.
Ties grotelėmis išryškėjantys kontūrai nuvingiuoja per variklio dangtį
ir priekinius ratus ir galiausiai išraiškingai nusileidžia žemyn
priekinių durelių vidurio link. Nuo čia jie šauna į viršų ir nuslenka
iki automobilio galo, sukurdami labai išraiškingą šoninio profilio
formą. Nuo
variklio dangčio išplatėjusios linijos susilieja į ryškią ir dailią
klostę ir nuvinguriuoja žemyn iki automobilio vidurio linijos, kurią
įrėmina kylančios vingiuotos trikampės kėbulo apačios formos. Šalia
„V” formos grotelių įtaisyti bumerango formos priekiniai žibintai.
Paprastai bumerango forma sukuriama įprastesnės formos žibintų
moduliuose, panaudojant šviesos diodus. Šįkart žibintai yra savaime
charakteringos formos, o jų viduje esantys šviesos diodai sukuria dviejų
žiūrinčių akių įspūdį.


Ne
mažiau išraiškingi ir galiniai bumerango formos žibintai. Iš abiejų
numerio lentelės korpuso šonų kyšo du trapecijos formos išmetamojo
vamzdžio antgaliai, nukreipti į galinės dalies vidurį, o ne į bamperio
apačią. Kompleksinės
galinės durys apima ne tik šoninius kėbulo apačios pailgėjimus ir
vidurio linijos kontūrus, bet ir į apačią platėjančius sparnus, kurie
uždengia galinius ratus. Viršutinis išlinkis, susijungiantis ties stiklo
linija gale, iki minimumo sumažina C statramstį tarp durelių ir
„plūduriuojančio” stogo. Kad būtų lengviau įlipti ir išlipti, šis
koncepcinis modelis neturi centrinio B statramsčio ir į priekį
atsidarančių galinių durelių.

Kita
naujo „Nissan” dizaino skiriamoji savybė – „plūduriuojantis” stogas.
Šioje koncepcinėje versijoje įrengtas panoraminis stiklinis stogas, kurį
įrėmina pailginta C formos konstrukcija, einanti nuo A statramsčių
šalia stogo krašto iki galinės jungiamosios linijos virš galinių
durelių. Šią koncepcinio modelio konstrukciją pabrėžia ryški oranžinė
spalva, sudaranti kontrastą mėlynai pilkos spalvos kėbului. Didesnį tvirtumą užtikrina unikali „X” formos konstrukcija stogo centre su „X” pavidalo sankirtos tašku virš priekinių sėdynių.

Stiklinis
stogas turi du pagrindinius privalumus: sėdintys viduje gali mėgautis
laisvės ir erdvės pojūčiu, o žvelgiantys iš išorės gali grožėtis vidumi. Be to, „Sway” išsiskiria unikaliu išorės ir vidaus spalvų deriniu. Automobilio
išorė yra „melsvai sidabrinės pilkos” spalvos. Pilka spalva su mėlynais
atspalviais, išryškėjančiais šviesoje, suderinta su kontrastinga
oranžine spalva. Subtilus spalvų derinys dailiai įsilieja į europietišką
miesto erdvę ir joje sukuria kontrastą. Automobilio
interjerui parinkta tamsesnė ir sodresnė mėlyna spalva su
kontrastingais dramblio kaulo bei oranžiniais atspalviais. Vidaus
spalvos puikiai dera prie išorės. Tai sukuria harmoningo automobilio
įvaizdį.

„Sway”
modelyje pritaikyti ir patobulinti pirmąkart 2013 m. Tokijo automobilių
parodoje pristatyto „IDx” modelio vidaus dizaino koncepcijos elementai –
išskleisto sparno formos prietaisų skydelis. Šioje
sparno formoje slypi elegantiškas paprastumas. „Sway” interjere
dominuoja funkcionalumas – čia nėra nė vienos detalės, kuri būtų
panaudota vien dėl dekoracijos. Pavyzdžiui,
konstrukciniai elementai taip ir pristatomi. Durelių rankenėlės yra
neatsiejama matomų aliuminio statramsčių dalis. Net trijų stipinų vairui
būdingas „atgal prie pagrindinių principų” grąžinantis paprastumas. Jis
išsiskiria plokščia apačia ir aliumininiais stipinais.Priešais
vairuotoją įrengti tik du pagrindiniai prietaisai. Visos kitos
funkcijos sutelktos į trapecijos formos planšetę prietaisų skydelio
centre, kurią gali matyti ir kuria gali naudotis vairuotojas bei
priekyje sėdintis keleivis.

 

Lengvose
sėdynėse panaudota aliuminio konstrukcija (ji taip pat matoma). Jos
padengtos aukštos klasės zomšą primenančia medžiaga su perlamutrinį
efektą suteikiančia apdaila ir išsiskiria dygsniavimo technika, kuri
labiau būdinga prabangioms rankinėms. Viduje naudojamos tarpusavyje
derančios ryški mėlyna ir oranžinė spalvos, kurios idealiai papildo
išorę. Nors
„Sway” išorė ir kompaktiška, tačiau jo vidus atrodo daug erdvesnis nei
galima tikėtis, nes čia nėra erdvę užgriozdinančių smulkmenų, pašalintas
B statramstis ir panaudotos paprastos, bet elegantiškos konstrukcijos. „Mes
tikime, kad „Sway” koncepcija tęsia mūsų tradiciją – meta iššūkį rinkos
segmentuose įsigalėjusiems standartams, pristatydama naują, originalų
ir patrauklų požiūrį, kaip nutiko su mūsų „Qashqai” bei „Juke”
modeliais.

Šis
naujas Ženevos automobilių parodai sukurtas koncepcinis modelis yra
eksperimentas, kuriuo mes siekiame išsiaiškinti, kaip „Nissan” galėtų
pritaikyti naujas idėjas kompaktiškų hečbekų segmentui”, – dėstė „Nissan
Motor Co., Ltd” vyriausiasis viceprezidentas ir dizaino bei kūrybos
vadovas Shiro Nakamura.

„Nissan Europe” vadovas Paulas Willcoxas teigė: „„Nissan” juda į priekį. Prekės ženklas yra drąsaus ir
naujoviško mąstymo simbolis Europos automobilių rinkoje (ir, tiesą
sakant, visame pasaulyje). Mūsų augimą Europoje lemia nauji įspūdingi
produktai, išsiskiriantys ryškiu dizainu. „Sway” koncepcija pabrėžia
dizaino svarbą mūsų bendrovei kuriant „Nissan” prekės ženklą ir
skatinant mūsų augimą.”