Turbūt niekas neprieštarautų nuomonei, kad automobilis jau seniai nebėra vien tik įrankis, skirtas nuvežti iš vieno taško į kitą. Didėjant pasiūlai ir atsirandant vis naujiems modeliams, automobilis, šalia savo pirminės funkcijos, tapo ir stiliaus bei gyvenimo būdo dalimi. Tarp pirkėjų dažnai galima išgirsti posakį, kad visi nauji automobiliai yra geri, tad dažnai apsispręsti kurį automobilį rinktis padeda jų įvaizdis, o bene geriausiai funkcija ir išvaizda suderinta mažųjų krosoverių segmente. Gerą toną prieš daugiau nei dešimtmetį šiam segmentui nustatė jo pradininkas „Nissan Juke“, po kurio pasirodymo mažieji miesto krosoveriai tapo vienu iš populiariausių pirkėjų pasirinkimų.
„Nors šiais laikais nėra populiaru nieko skirstyti į vyriškus ar moteriškus, stebint klientų norus ir pasirinkimus galima pastebėti, kad mažuosius miesto krosoverius dažniau renkasi moterys. Šie pasižymi itin kompaktišku dydžiu, tad nesukelia jokių problemų parkuojantis ar manevruojant mieste, o santykis tarp kainos ir to, ką gauna pirkėjas šioje klasėje yra itin patrauklus“, – apie automobilių pasirinkimus pasakojo „Fakto Auto“ rinkodaros vadovas Vaidotas Kviklys.
Dažniausiai šios klasės atstovai iš gamyklos išrieda aprūpinti pačia moderniausia saugumo įranga ir tokias sistemas kaip juostos ar atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio palaikymo galima sutikti daugelyje iš jų. Tokie modeliai kaip „Renault Captur“ ar jau minėtas „Nissan Juke“ gali būti komplektuojami su 360 laipsnių kampu aplinką rodančiomis kameromis bei atstumo jutikliais, tad kasdienį gyvenimą padaro gerokai lengvesniu.
Visa tai, kas išvardinta, galima sutikti ir daugelyje kitų klasių automobilių, bet mažieji SUV turi vieną labai ryškų išskirtinumą – tai jų stilius. Štai naujasis „Citroen C3 Aircross“ turi kone kupė siluetą ir jį galima atpažinti iš nuožulnios galinės kėbulo linijos bei aštraus dizaino žibintų. Visiškai skirtingais charakteriais pasižymi ir prancūziškas „Peugeot 2008“ bei jo giminaitis „Opel Mokka“ – techniškai kone identiški automobiliai, kurių išvaizda atliepia į skirtingus pirkėjų norus ir skonius. Įvaizdis šiame segmente yra labai svarbus faktorius ir gamintojai tam skiria itin didelį dėmesį. Štai prie naujojo „Nissan Juke“ kūrimo dirbusios dvi dizainerės pasakojo kiek daug dėmesio jos skyrė vien tinkamų spalvų bei medžiagų parinkimui.
„Nissan Design Europe“ yra įsikūrusi pačiame Londono centre, todėl kasdien matome architektūrą, galime sugretinti naująją ir senąją bangas kartu su šiuolaikiniu menu ir naujausiomis madomis. Visa tai suteikė įkvėpimo naujojo „Juke“ išvaizdos kūrimui. Tai padėjo mums patobulinti spalvų pasirinkimą ir nubrėžti kas liks madinga ateinančius metus. Aš manau, kad spalva yra magiškas dalykas. Tai yra tai, kas suteikia gyvybės bet kuriam produktui“, – pasakojo Carine Giachetti, „Nissan Design Europe“ spalvų ir medžiagų dizainerė.
Šis dizainerės požiūris puikiai atspindi ir itin plačioje „Juke“ spalvų pasirinkimo gamoje – klientai gali pasirinkti net 21 skirtingą vidaus ir išorės dizaino kombinaciją. Salone naudojamos medžiagos taip pat ne atsitiktinės. Dizainerė pasakoja, kad renkant medžiagas visų pirma reikėjo atsižvelgti į labai stiprų automobilio charakterį ir nuo jo nenutolti. Dėl šios priežasties tinkamų medžiagų teko ieškoti tarp tokių, kurios įprastai naudojamos aukštesnės klasės automobiliuose, tad salone galime atrasti tiek įprastos, tiek „Alcantara“ odos. Taip pat galima matyti ir kruopščiai padarytas siūles tiek ant sėdynių, tiek ant durelių ar kitų salono elementų.
Savo kolegei antrina bei ją papildo Lesley Busby, dizainerė, atsakinga už „Nissan“ gaminių spalvas: „Per daugelį metų klientų lūkesčiai dėl automobilių dizaino išaugo. Populiarėjant skaitmeninėms platformoms visas pasaulis žmonėms tapo prieinamas lengva ranka, todėl jie labiau nei bet kada anksčiau seka ir stebi dizaino tendencijas bei madas. Mums tikrai įdomus ir malonus iššūkis išpildyti žmonių keliamus lūkesčius ir tam ypatingai daug dėmesio skyrėme kurdami naujojo „Juke“ dizainą. Automobilį kūrėme taip, kad žmonės turėtų dideles personalizavimo galimybes ir aukštą kokybę, o matant rezultatą mums labai džiugu, kad tai pavyko“.
Tam, kad dizainas ir automobilio elgsena kelyje atitiktų vienas kito charakterį, vieno tikslo vedini turėjo dirbti ne tik dizaineriai, bet ir žmonės, atsakingi už techninę automobilio dalį. Atnaujintas „Juke“ tapo erdvesnis, tačiau išliko kompaktiškas ir sveria 23 kg mažiau už savo pirmtaką. Dėl panaudoto itin tvirto plieno naujasis modelis pasižymi tvirtesne platforma, kuri užtikrina didesnį stabilumą, geresnes važiavimo charakteristikas ir geresnį valdymą atliekant posūkius, taip pat suteikia didesnį saugumo ir kontrolės pojūtį.