„Hyundai Motor Co.“ šiandien paskelbė, kad 2012 m. pabaigoje pradės serijinę „ix35“ automobilio su vandenilio kuro elementu gamybą, kuris bus nuomojamas tiek valstybinėms institucijoms, tiek privatiems asmenims. Kompanija taps pirmąja pasaulyje, pradėjusia komercinę masinę visai neišmetančių teršalų transporto priemonių gamybą.
„Hyundai“ „ix35“ automobilį su vandenilio kuro elementu pradės gaminti 2012 m. gruodžio mėn. „Ulsan“ gamykloje Korėjoje. Iki 2015 metų tikimasi pagaminti iki 1 000 transporto priemonių.
„Hyundai“ jau pasirašė nuomos sutartis su Danijos ir Švedijos miestais, kurie „ix35“ automobilį su vandenilio kuro elementu naudos miestų komunalinių ūkių reikmėms.
Po 2015 metų „Hyundai“ planuoja pradėti riboto kiekio masinę „ix35“ automobilio su vandenilio kuro elementu gamybą, tikintis pagaminti 10 000 vienetų.
Sukurtas pagal patentuotą technologiją „Hyundai ix35“ automobilis su vandenilio kuro elementu yra varomas vandeniliu. Vandenilio kuro elementų blokas paverčia vandenilį į elektrą, kuri suka automobilio variklį. Vienintelė „ix35“ automobilio su vandenilio kuro elementu išmetama medžiaga yra vanduo.
„Hyundai ix35“ automobilio su vandenilio kuro elementu vairavimo ypatumai ir eksploatacinės savybės yra panašios į benzinu varomą „ix35“. Vandeniliu „ix35“ automobilį su vandenilio kuro elementu bus galima pripildyti vos per kelias minutes. Jis 100 km/val. greitį pasiekia per 12,5 sekundės, o didžiausias greitis yra 160 km/val. Be pakartotinio kuro papildymo jis gali nuvažiuoti 588 kilometrus.
Kadangi vandenilį galima gaminti daugeliu būdų, o šios transporto priemonės paklausa yra ribota, jos pripildymo vandeniliu kaina nustatyta dirbtinai, o ne atsižvelgiant į padėtį rinkoje. Šiuo metu apytikrė kaina Europoje yra 10 eurų 100 nuvažiuotų kilometrų. Norint visiškai įkrauti „ix35“ automobilį su vandenilio kuro elementu, prireiks apie 5,6 kg vandenilio, o toks įkrautas automobilis nuvažiuos 588 km, taigi pripildymas kainuos apie 56 eurus.
Šiuo metu „Hyundai ix35“ automobilis su vandenilio kuro elementu dalyvauja Europos vandeniliu varomų automobilių ture, kurį organizuoja Europos parodomoji programa, „H2moves“. Turo metu bus aplankyta daug miestų siekiant visą Europą supažindinti su transporto priemonėse naudojama vandenilio kuro elementų technologija. Turo dalyviai taip pat atvyko ir į Paryžiuje vykstančią automobilių parodą. Žiniasklaidos atstovai ir visi, besidomintieji šia technologija, yra kviečiami atvykti prie turo stendo ir išbandyti „Hyundai ix35“ automobilį su vandenilio kuro elementu.
„ix35“ automobilis su vandenilio kuro elementu yra 14 metų darbo vaisius, kurio tyrimai, atliekami šimtų inžinierių „Hyundai“ vandenilio kuro elementų tyrimų ir kūrimo centre Mabuke, Korėjoje, kainavo keletą šimtų milijonų eurų. Atliekant automobilio bandymus, jis nuvažiavo daugiau kaip 2 milijonus mylių realiomis sąlygomis Europoje, Korėjoje ir JAV.
2012 m. pradžioje „Hyundai ix35“ automobilis su vandenilio kuro elementu pasiekė vandeniliu varomų automobilių nuvažiuoto atstumo rekordą, nuvažiuodamas iš Oslo į Monaką, naudojantis tik esamomis degalinėmis.
Ilgis
|
4 410 mm
|
Plotis
|
1 820 mm
|
Aukštis
|
1 655 mm
|
Nuvažiuotas atstumas pripildžius vieną kartą
|
588 km
|
Automobilio naudingumas
|
0,96 kgH2/100 km
|
Didžiausias greitis
|
160 km/val. (100 mylių/val.)
|
Pagreitėjimas nuo 0 iki 100 km/val.
|
12,5 sekundės
|
Vandenilio kuro elemento galia
|
100 kW
|
Energijos saugojimo sistema
|
Baterija, 24 kW
|
Kuras
|
Vandenilis (700 barų, 5,6 kg)
|
Išmetamosios dujos
|
Vandens garai
|