„Hyundai Motor Group“ paskelbė apie sukurtą pirmąją pasaulyje informacijos ir ryšių technologijų (IRT) pavarų valdymo sistemą, leidžiančią transporto priemonei automatiškai pereiti į optimaliausią pavarą, nustačius kelio ir eismo sąlygas.
- Informacinės ir ryšių technologijos (IRT) automatiškai perjungia optimalią pavarą atitinkamai pagal važiuojamosios kelio dangos situaciją ir eismo sąlygas.
- Užtikrinamas vairavimo komfortas bei efektyvus degalų panaudojimas – sumažinamas nereikalingų pavarų skaičius.
- Ateities perspektyvoje: sistemos susiejimas su šviesoforo signalais.
„Hyundai Motor Group“ paskelbė apie sukurtą pirmąją pasaulyje informacijos ir ryšių technologijų (IRT) pavarų valdymo sistemą, leidžiančią transporto priemonei automatiškai pereiti į optimaliausią pavarą, nustačius kelio ir eismo sąlygas. „Hyundai“ planuoja pritaikyti šią technologiją transporto priemonėse ateityje. Kuriant sistemą, įmonė pateikė apie 40 pagrindinių patentų Pietų Korėjoje ir kitose šalyse.
Nors technologijos, naudojamos automatiniams vairavimo režimams, įprastai priklauso nuo vairuotojų pageidavimų, pavyzdžiui – išmanusis važiavimas – galimas daugelyje dabartinių „Hyundai“ modelių, tačiau „ICT Connected Shift System“ yra pirmoji IRT, automatiškai perjungianti pavarą pagal kelio ir eismo sąlygas.
„ICT Connected Shift System“ transmisijos valdymo bloke (TCU) naudoja išmanią programinę įrangą, kuri kaupia ir interpretuoja realiojo laiko įvestis iš pagrindinių įrenginių, įskaitant 3D navigaciją su tiksliu kelio žemėlapiu, taip pat kameras ir radarus. Į 3D navigaciją įeina aukščio, nuolydžio, įvairių eismo įvykių ir sąlygų informacija. Radarai nustato greitį ir atstumą tarp kelyje esančių transporto priemonių, o į priekį nukreipta kamera teikia informaciją apie važiuojamąją juostą.
Naudodamas visus surenkamus duomenis, dirbtinio intelekto algoritmas TCU prognozuoja realiuoju laiku optimaliausią vairavimo scenarijų ir atitinkamai perjungia pavaras. Pavyzdžiui, kai tikimasi gana ilgo sulėtėjimo ir radaras nenustato greičio pažeidimų, susijusių su priekyje esančiu automobiliu, transmisijos sankaba laikinai pereina į neutralų režimą, kad kiek galima sumažintų degalų panaudojimą.
„Hyundai“ išbandė automobilį su IRT pavarų sistema vingiuotame kelyje. Palyginti su transporto priemonėmis be naujosios sistemos, posūkių poslinkių dažnis sumažėjo maždaug 43 procentais. Atitinkamai sistema sumažino ir stabdžių veikimo dažnį maždaug 11 procentų, tokiu būdu palengvindama automobilio valdymą kelyje bei optimizuodama stabdžių nusidėvėjimą.
Važiuojant greitkeliu ir didinant automobilio greitį, važiavimo režimas automatiškai persijungia į sportinį režimą ir tokiu būdu automobilis pats prisitaiko prie važiavimo. Automobiliui prisitaikius prie eismo srauto, transporto priemonė automatiškai grįžta į pradinį vairavimo režimą, leisdama saugiai ir efektyviai važiuoti toliau.
Be to, variklio stabdžiai automatiškai įjungiami atleidus akceleratoriaus pedalą, nustatant greičio šuolius, nuokalnės nuolydį ir greičio apribojimo pakeitimo vietą kelyje. Priekinis radaras nustatė atstumo nuo priekinio automobilio judėjimą, kad automatiškai sureguliuotų tinkamą transmisiją, todėl vairavimo kokybė ženkliai pagerėjo.
Sistema taip pat atitinka autonominę technologiją, kuri tobulėja kiekvieną dieną. Su IRT susijusi pavarų valdymo sistema (ICT Connected Shift System) užtikrins degalų panaudojimo efektyvumą ir stabilaus vairavimo patirtį autonominių transporto priemonių eroje dėl didesnio našumo reaguojant į kelio ir eismo sąlygas.
„Hyundai“ planuoja toliau plėtoti ir tobulinti „ICT Connected Shift“ sistemą, kad ji taptų dar kokybiškesne ir galinčia susisieti su šviesoforo signalais, pagrįstais LTE ar 5G ryšiu.