Hyundai pelno net du „TopGear Lietuva” apdovanojimus

„Metų elektromobiliu“ išrinktas „Hyundai Ioniq EV“, kuris, lyginant su kai kuriais konkurentais, negali pasigirti didžiausios talpos baterija, didesniu (bent teoriškai) viena įkrova nuvažiuojamu atstumu ar bent jau mažesne kaina, ant stalo meta efektyvumo kozirį, dėl kurio net atšiauriomis sąlygomis pasiekia mažiausias energijos sąnaudas, kokias tik esame matę elektromobilyje, o tai leidžia realiai įveikti bene didžiausią atstumą iš visų konkurentų – iki 170 km žiemą ir daugiau nei 200 km vasarą. Unikalus taupumas jam padėjo tapti ir pernykščių elektromobilių lenktynių iš Vilniaus į Palangą nugalėtoju, o dabar, kai magistralėje A1 jau veikia įkrovimo stotelių tinklas, dėl didžiausios įkrovimo galios „Ioniq EV“ pajūrį iš sostinės leis pasiekti vos porą sykių trumpam stabtelėjus pakelėje. 

„Sportiškiausiu metų automobiliu“, labiausiai kaitinančiu visų benzingalvių kraują, tapo „Hyundai i30N“. „TopGear“ redakcijos nariai, išgirdę, jog „Hyundai“ nusprendė pirmajam šios kategorijos blynui – karštajam hečbekui „i30N“ – suteikti vos 275 AG, ne juokais susirūpinome. Svarstėme, ar perpildytoje rinkoje jam gali nusišypsoti sėkmė, kai bemaž visi pagrindiniai konkurentai jau seniai perlipę 300 AG kartelę, bet, laimei, mūsų baimės buvo nepagrįstos. Kalbant apie šį automobilį, sausi skaičiai atskleidžia tik dalelę viso paveikslo. 2 litrų keturcilindris turbininis variklis yra būtent toks, kokio reikia jo važiuoklei, o ši – tokia, apie kokią svajoja kiekvienas karštųjų hečbekų entuziastas. Kitų mechaninių komponentų rikiuotė taip pat verčia varvinti seilę: mechaninė 6 pavarų transmisija su tiksliai ir maloniai judančia svirtimi, mechaninis rankinis stabdys, patikimas riboto slydimo diferencialas, kankinimo krėslų neprimenančios, bet vis vien tvirtai pečius ir liemenį apkabinančios sėdynės, taip pat tikras, natūralus, azartiškas išmetimo sistemos burzgimas, papildomas žvaliais pokštelėjimais aktyvinus agresyvesnius važiavimo režimus. Kelyje „i30N“ verčia vairuotoją dirbti kartu, suima už pakarpos ir įtraukia į valdymo procesą. Ant nelygaus asfalto „Hyundai“ vairas trūkčioja ir vinguriuoja, mėgindamas išsprūsti iš rankų, o nosis lyg medžioklinis skalikas išuostinėjakiekvieną įdubą ir lyžteli net menkiausią kalnelį.