Elektrinę Hyundai Ioniq versiją išbandė Top Gear

Elektrinę Hyundai Ioniq versiją išbandė ir aprašė automobilių žinovai iš garsiojo Didžiosios Britanijos leidinio Top Gear. Jų nuomonę ir įspūdžius galite skaityti žemiau.

Kas tai?

Nusiraminkite, nes mes čia turime naujai sujungtą, pilnai elektrinę Hyundai Ioniq versiją: trio, kurį sudaro iš tinklo įkraunamas hibridas, įprastas hibridas ir elektromobilis, vieną iš dalių. Taip pat kaip ir prieš tai, Ioniq liko penkių durų hečbekas su panašiomis linijomis į Toyota Prius. Skirtumas tik tai, kad Hyundai 100 procentų elektrinis, tad apie šį geriau galvoti kaip apie tiesioginį Nissan Leaf konkurentą.

Yra daug atnaujinimų, apie kuriuos verta kalbėti, bet pirmiausia išsiaiškinkime apie bateriją. Ji buvo padidinta iki 38.3 kWh talpos, tai yra net trečdaliu daugiau nei ankstesnėje Ioniq versijoje, pristatytoje 2017 metais, o nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP standartą siekia 311 kilometrų. Svarbu paminėti, kad tai yra virš 40 km daugiau nei 40 kWh bateriją turintis Nissan Leaf (Leaf galima pasirinkti ir su didesne baterija).

Aerodinaminis ašaros formos dizainas, taip pavadintas jis skamba įdomiau nei yra iš tiesų, išliko beveik toks pat, išskyrus naujas ir vargu ar pagerintas automobilio veidas. Glotnus smakras dingo ir buvo pakeistas grotelių imitacija su pora atsidarančių sklendžių, kurios automatiškai atsidaro tam, kad geriau vėdintųsi už jų sumontuota įranga. Nežinau kaip jums, bet man tas plastikas primena devyniasdešimtųjų muzikos centrus.

Vairavimas

Kartu su baterijos talpa padidėjo ir motoro galia, nuo 88 kW pakilusi iki 100, arba, senoviškai kalbant, 134 arklio galių. Tai net 15 AG daugiau nei senesniame modelyje, o įsibėgėjimas iki 100 km/val puse sekundes sumažėjo ir dabar trunka 9.7 sek. Tai nėra itin jaudinantis elektromobilis, pasaulis aplink nepradeda lietis taip, kaip tarkim su dviejų motorų Tesla Model 3. Bet vėlgi, to ir neturėtų būti. Šis elektromobilis geriausiai tinka mieste, elektros galios pikus panaudojant manevruojant kamščiuose.

Nauja funkcija – pilnai vairuotojo kontroliuojamas regeneracinis stabdymas. Už vairo sumontuotomis mentelėmis galite reguliuoti regeneruojamos energijos kiekį: nustatę stipriausią iš trijų režimų vargu ar turėsite paliesti stabdžių pedalą, taip efektyviai grąžindami visą stabdymo energiją atgal į bateriją. Laikydami kairę mentelę galite net pilnai sustabdyti automobilį neliesdami stabdžių pedalo. Aišku, visai neblogai, kad jis vis dar ten yra…

Abu modeliai apauti 16 colių lengvojo lydinio ratlankiais (galima rinktis ir didesnius), o tai reiškia, kad yra pakankamai padangos tam, kad važiavimas būtų minkštesnis. Kita priežastis su Ioniq važiuoti ramiai – pasiekus per didelį greitį automobilis tampa prasčiau valdomas. Svorio centras, skirtingai nei daugelyje kitų elektromobilių, čia nesijaučia taip žemai.

Viduje

Štai čia įvyko daugiausiai pakeitimų. Kaip ir hibridinėse versijose bei kituose Hyundai automobiliuose – rasite atnaujintą panelę su naujomis medžiagomis, apšvietimu bei valdikliais. Viduryje panelės sumontuotas planšetės stiliaus 10.25 colio skersmens ekranas. Jis platus ir jame lengvai atskiriami skirtingi rodmenys. Taip pat puikiai veikia su Apple CarPlay ir Android Auto. Po juo sumontuoti fiziniai mygtukai, tad nereikės nukreipti dėmesio į ekraną norint pakeisti radijo stotį. Spidometras taip pat pilnai skaitmeninis.

Naujoji Hyundai Bluelink technologija, montuojama standartinėje įrangoje, naudoja sumontuotą 4G modemą ir pateikia tiesioginę informaciją apie kamščius, įkrovimo stoteles ir panašiai. Taip pat galima nuotoliniu būdu patikrinti baterijos įkrovos lygį ar nustatyti salono temperatūrą dar būnant namie. Vienu metu per Bluetooth galite prijungti du telefonus, tad tikrai išvengsite ginčų iš kieno Spotify groti muziką.

Kalbant apie salono medžiagas – viršutinė dalis, ta, kurią daugiausiai mato akys, yra pakankamai graži ir kokybiška. Žemiau esančios medžiagos, aplink puodelių laikiklius, durų apdailos, atrodo šiek tiek labiau plastikinės ir jaučiasi pigesnės.

Gale yra pakankamai vietos vaikams ir paaugliams. Suaugusiems taip pat užteks vietos, bet po valandos ar dviejų teks sustoti, kad gale sėdintys galėtų išlipti ir prasitampyti kojas. Bagažinės talpa siekia 350 litrų, tai yra daugiau nei Prius, bet mažiau nei Golf.

Verdiktas

Vos per kelis metus nuo tada, kai buvo pristatytas tiek hibridinis, tiek elektrinis Ioniq, elektromobilių pasaulis tapo gerokai didesnis ir beveik kas mėnesį atsirandą naujas dalyvis rinkoje. Ir čia kalba sukasi ne tik apie aukštesnės klasės žaidėjus, tokius kaip Tesla ar panašiai. Kalbame apie kasdien sutinkamus vardus: Opel, Peugeot, Mini, Renault ar Kia. Visi jie dabar turi stengtis dar labiau, nes į šį segmentą atvyksta ir VW ID.3. Kaip šiame kontekste atrodo atnaujintas Ioniq?

Tiesą pasakius Ioniq nėra didelis išsišokėlis šioje rinkoje, bet tai yra įperkamas, gausiai aprūpintas įranga ir dabar nuvažiuojantis visu maratonu daugiau nei Nissan Leaf. Panašu, kad tiek kol kas užtenka, kad Ioniq galėtų būti konkurencingas šiandieninėje rinkoje.