„Datsun-Nissan” pikapai gimė Japonijoje dar prieš pirmąjį pasaulinį karą. Pirmasis modelis „Datsun 13Т” nuo konvejerio nuriedėjo 1934 metais. 1946 metais, pasibaigus antrajam pasauliniam karui, buvo atnaujinta šio modelio gamyba. Automobilis komplektuotas su 722 cc 25 AG varikliu ir turėjo 500 kg keliamąją galią. Pasibaigus karui ir stingant metalo, tam tikros kėbulo dalys buvo gaminamos iš medžio.
Metams bėgant sekė įvairios šio modelio modifikacijos, o prabėgus beveik 80 metų pasaulyje parduodama jau 17-ta „Nissan” pikapo karta. Europos rinkai skirti modeliai – „NAVARA” – yra surenkami Ispanijoje, greta Barselonos, įsikūrusioje „Nissan” gamykloje. Pačio modelio pavadinimas kildinamas iš šiaurės Ispanijos regiono Navarre.
„Nissan NAVARA” pikapai, palyginus su pirmtakais, yra modernūs ir plačiai naudojami įvairiose verslo šakose. Automobiliai yra rėminės konstrukcijos, turi visų varančiųjų ratų sistemą bei komplektuojami su keturių cilindrų, 2,5 l tūrio, 144 arba 190 AG dyzeliniais varikliais. Pageidaujantiems galingesnio automobilio, siūloma versija su šešių cilindrų V6 dyzeliniu varikliu gebančiu išvystyti net 231 arklio galią ir 550 Nm sukimo momentą. Nenuostabu, kad įvairios įmonės Lietuvoje renkasi būtent „Nissan NAVARA” modelį.
Prieš keletą metų šiais automobiliais apsirūpino viešojo saugumo tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos, pernai – greitosios pagalbos tarnybos, o šiandien – jau ir Lietuvos policija. Automobiliai pareigūnams perduoti jau paruošti naudojimui, su skiriamaisiais ženklais bei garsinėmis ir ryšio sistemomis.
Šios transporto priemonės įsigytos įgyvendinant projektą Nr. ISF11/3.5.1.6-2.4 „Transporto priemonių, skirtų teritorinės policijos įstaigų mobiliosioms grupėms, įsigijimas”, finansuojamą ES išorės sienų fondo dalies „Specialioji tranzito schema” 2011 metų metinės programos lėšomis.